mgr inż. Renata Bielas
tel. (44) 741 49 17
Sekretariat Starostwa - tel. (44) 741-49-00 fax (44) 741-49-01
e-mail:rzecznik@opocznopowiat.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów -„PK”- wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje:
wtorek: w godz. 730– 1430
czwartek: w godz. 730– 1430
Wymagane dokumenty:
- wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów (druk do pobrania- załącznik do informacji)
- kopia dowodu zakupu towaru lub usługi,
- kopia karty gwarancyjnej/umowy
- kopia pism i dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2) występowanie z roszczeniami dotyczącymi nieuczciwej konkurencji,
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony praw konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
W pilnych sprawach konsumenckich można kontaktować się z:
- Infolinia Konsumencka
( 801 440 220
( 222 66 76 76
poniedziałek – piątek
godz. 8:00 - 18:00
* porady@dlakonsumentow.pl
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi
(42) 636 03 57
ul. Gdańska 38
90-730 Łódź
: www. wiih.lodz.pl
*sekretariat@wiih.lodz.pl
- Nieodpłatna porada prawna