Korespondencja wpływająca do Starostwa Powiatowego w Opocznie rejestrowana jest w Elektronicznym Systemie Obiegu Dokumentów przez pracowników Zespołu ds. Obsługi Kancelaryjnej (Biuro Podawcze).
Korespondencja do Starostwa Powiatowego w Opocznie może być kierowana także za pośrednictwem poczty elektronicznej i elektronicznej skrzynki podawczej.
Informacje udzielane są również telefonicznie.
Numery telefonów oraz adresy e-mail poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Opocznie (bip.opocznopowiat.pl) oraz na stronie internetowej Powiatu Opoczyńskiego (www.opocznopowiat.pl).
Informacja o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania
O stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania można się dowiedzieć bezpośrednio w Wydziale Starostwa Powiatowego, w którego zakresie zadań znajduje się przedmiot sprawy zainteresowanego.
Informacje o zakresie zadań poszczególnych komórek organizacyjnych zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Opocznie w zakładce: STAROSTWO: Wydziały i jednostki równorzędne.
O kolejności załatwiania lub rozstrzygania spraw decyduje kolejność ich wpływu.