Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Zarządzania Kryzysowego
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Zarządzania Kryzysowego "OZ"
Wydziałem kieruje-mgr inż. Grażyna Wielgus-Sekretarz Powiatu
Sekretarz Powiatu - tel. (44) 741-49-88
Sekretariat Starostwa - tel. (44) 741-49-00 fax (44) 741-49-01
Zespół ds. zamówień publicznych i inwestycji - tel.(44)741-49-02, (44)741-49-03, (44)741-49-04
Inwestycje - tel. (44)741-49-05
Zespół ds. zaopatrzenia, transportu i obsługi gospodarczej - tel. (44)741-49-11, (44)741-49-12
Redagowanie biuletynu informacji publicznej, Prowadzenie spraw zarządu powiatu, Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych - tel. (44)741-49-07
Biuro podawcze - tel. (44)741-49-13, (44)741-49-14
Informatyk - tel.(44)741-49-16
e-mail:
e-mail:
e-mail:
e-mail:
e-mail:
W celu zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań z zakresu zarządzania
kryzysowego w powiecie opoczyńskim oraz w celu zapewnienia przepływu informacji na
potrzeby zarządzania kryzysowego ustalono pełnienie całodobowych dyżurów:
Starostwo Powiatowe w Opocznie w godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek 7.30-15.30
- wtorek 7.30 - 17.30
- piątek 7.30 - 14.30
nr tel. 44 741 49 00 (sekretariat), 44 741 49 15
fax. 44 741 49 01
e-mail:
Dyżurny Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
(poza godzinami pracy Starostwa Powiatowego w Opocznie oraz w soboty, niedziele i
święta - system dyżurów domowych)
nr tel. kom. 695-310-800
e-mail:
Wydział Organizacyjny, Zamówień Publicznych, Inwestycji i Zarządzania Kryzysowego zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę organizacyjną i administracyjną Zarządu Powiatu, organizację przyjmowania petentów w sprawie skarg, wniosków, petycji, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, realizację zadań dotyczących spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, zadań dotyczących inwestycji powiatowych i zamówień publicznych oraz zadań związanych z wyborami do Rady Powiatu, a także prowadzi sprawy dotyczące bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
1)w zakresie Zespołu ds. Kadrowych, Organizacyjnych i Obywatelskich:
a)opracowywanie projektu statutu Powiatu i jego nowelizacji,
b)opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy Starostwa, regulaminu wynagrodzeń, regulaminu dokształcania zawodowego, regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, regulaminu służby przygotowawczej, regulaminu w sprawie przeprowadzenia okresowej oceny pracy i innych zmian do tych regulaminów oraz kontrola ich przestrzegania,
c)przygotowywanie projektu Kodeksu Etyki, Polityki Antykorupcyjnej Starostwa, Strategii Rozwoju Urzędu oraz koordynowanie prac związanych z CAF/PRI (Common Assesment Framework/Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego),
d)koordynowanie prac związanych z opracowaniem Strategii Rozwoju Powiatu,
e)koordynowanie działań związanych z opracowaniem Raportu o stanie powiatu,
f)inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa, wnioskowanie
w sprawie zmian organizacyjnych i wykonywanie zadań wynikających z przyjętych zmian,
g)wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, w tym jednolitego rzeczowego wykazu akt,
h)prowadzenie ewidencji porozumień dotyczących powierzenia zadań publicznych Powiatu innym jednostkom samorządu,
i)przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z zakresu działania Wydziału,
j)obsługa organizacyjna i administracyjna posiedzeń Zarządu Powiatu, w tym m. in. protokołowanie,
k)prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu;
l)nadzór i koordynacja nad działalnością kontrolną zewnętrzną i wewnętrzną realizowaną przez komórki organizacyjne Starostwa oraz prowadzenie kontroli wydziałów i jednostek organizacyjnychPowiatu w zakresie spraw należących do właściwości Wydziału,
m)przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi, wnioski i petycje,
n)koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
o)prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty,
p)redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej,
q)prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Starostwa Powiatowego i kierowników jednostek organizacyjnych, w tym prowadzenie kontrolki rozliczeń czasu pracy, kontrolki ewidencji wyjść w godzinach służbowych,
r)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa, dyrektorów (kierowników) powiatowych jednostek organizacyjnych oraz służb, inspekcji i straży, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
s)prowadzenie ewidencji kontroli zwolnień lekarskich,
t)prowadzenie ewidencji upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty,
u) koordynowanie udostępniania informacji publicznej, w tym prowadzenie rejestru wniosków o udostępniania informacji publicznej,
v)prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze,
w)prowadzenie spraw dotyczących przeprowadzania służby przygotowawczej w Starostwie,
z)koordynowanie czynności związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników Starostwa;
za)prowadzenie rejestru skarg, wniosków oraz rejestru petycji oraz opracowywanie w tym zakresie analiz,
zb)prowadzenie spraw z zakresu wydawania decyzji zezwalających na sprowadzenie zwłok z zagranicy,
zc)prowadzenie spraw związanych z wyborami do Rady Powiatu,
zd)prowadzenie spraw z zakresu organizacji nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, mediacji oraz edukacji prawnej w tym coroczne zlecanie organizacji pozarządowej prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zadań z zakresu edukacji prawnej oraz mediacji, punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem udzielonej na ten cel dotacji i sprawozdawczością,
ze)prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków i petycji,
zf)przygotowywanie ankiet, analizowanie ich i przygotowywanie sprawozdań i działań naprawczych z zakresu badania satysfakcji klienta Starostwa,
zg)przygotowywanie ankiet, analizowanie ich i przygotowywanie sprawozdań i działań naprawczych z zakresu badania satysfakcji pracowników Starostwa,
zh)zamieszczanie materiałów na posiedzenia Zarządu Powiatu na serwerze,
zi)koordynowanie spraw związanych z nadzorem Starosty nad powiatowym jednostkami organizacyjnymi,
zj)prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Klastra Energii Powiatu Opoczyńskiego;
2)w zakresie Zespołu ds. Zaopatrzenia, Transportu i Obsługi Gospodarczej:
a)administrowanie budynkami Starostwa, prowadzenie ewidencji majątku trwałego, współpraca przy przeprowadzaniu inwentaryzacji,
b)zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów ochrony przeciwpożarowej, w tym przeprowadzanie ewakuacji,
c)zabezpieczenie mienia Starostwa,
d)prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, w tym m.in. zakup energii elektrycznej oraz konserwacja wyposażenia Starostwa,
e)załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami, w tym prowadzenie rejestru pieczęci, przygotowywanie zarządzenia w tym zakresie,
f)gospodarowanie drukami i formularzami, prowadzenie rejestru druków ścisłego
zarachowania,
g)gospodarowanie taborem samochodowym, czasem pracy kierowców oraz nadzór nad ich pracą,
h)prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Powiatu,
i)prowadzenie spraw związanych z Funduszem Socjalnym,
j)zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów w budynku Starostwa,
k)zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej,
l)współpraca w zakresie inwestycji, remontów i zamówień publicznych z innymi zespołami, w tym przygotowywanie opisów przedmiotu zmówienia,
m)bezpośredni nadzór i organizacja pracy sprzątaczek w Starostwie,
n)bezpośredni nadzór i organizacja pracy konserwatorów w Starostwie;
3)w zakresie Zespołu ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego:
a)prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową,
b)organizowanie akcji kurierskiej,
c)obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, w tym przygotowywanie odpowiednich regulaminów, harmonogramów dyżurów,
d)obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym przygotowywanie odpowiednich regulaminów,
e)zabezpieczenie łączności alarmowej,
f)prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
g)prowadzenie spraw związanych z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku,
h)realizowanie programów wynikających z polityki województwa w zakresie ochronyludności i obrony cywilnej,
i)określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury orazplanowanie zapobiegania tym zagrożeniom na obszarze Powiatu,
j)opracowywanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i planu obrony cywilnej,
k)koordynacja prac związanych z organizacją powiatowego systemu zarządzania kryzysowego,
l)opracowanie planu ochrony zabytków,
m)nadzór nad systemem wczesnego ostrzegania i alarmowania w Powiecie,
n)współpraca z organizacjami rządowymi, pozarządowymi oraz innymi instytucjami w celustworzenia warunków do koordynacji przyjmowania pomocyze szczebla wojewódzkiego i centralnego w razie zaistnienia sytuacji kryzysowej,
o)prowadzenie Magazynu Przeciwpowodziowego i Zarządzania Kryzysowego, w tym planowanie zakupów, uzupełnianie braków,
p)przygotowywanie innych regulacji prawnych w zakresie zarządzania kryzysowego, klęsk żywiołowych, czy innych stanów nadzwyczajnych oraz obrony cywilnej, np. zastępcze stanowisko kierowania, zastępcze miejsca Szpitalne i inne;
4)w zakresie Zespołu ds. Informatyki:
a)prowadzenie spraw w zakresie planowania zakupów sprzętu informatycznego, serwisu, napraw. Przygotowanie planu zakupów na dany rok,
b)prowadzenie ewidencji sprzętu będącego na wyposażeniu Starostwa,
c)obsługa informatyczna Starostwa, w tym obsługa, nadzór i instruktaż nad systemem elektronicznego obiegu dokumentów oraz innymi systemami informatycznymi, przygotowywanie projektów umów z dostawcami programów komputerowych,
d)zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej, internetowej,
e)zabezpieczenie bezpieczeństwa sieci komputerowej Starostwa,
f)prowadzenie spraw związanych z wyborami w zakresie informatycznym,
g)współpraca w zakresie zamówień publicznych w zakresie informatyki, w tym przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia,
h)współpraca w sprawach informatycznym przy realizacji projektów unijnych,
i)nadawanie indywidualnych identyfikatorów i haseł do serwera z dostępem on-line na którym zamieszczane są materiały na sesje Rady, posiedzenie Komisji Rady oraz posiedzenia Zarządu Powiatu,
j)obsługa informatyczna posiedzeń Komisji Rady, Sesji Rady Powiatu i innych spotkań w sali konferencyjnej Starostwa;
5)w zakresie Zespołu ds. Zamówień Publicznych i Inwestycji:
a)organizowanie i prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, zgodnie z wymogami ustawy-Prawo zamówień publicznych, w tym m.in.:
-prowadzenie rejestru wszystkich zamówień publicznych,
-tworzenie rocznego planu udzielania zamówień publicznych w Starostwie na podstawie harmonogramów przedstawionych przez poszczególne komórki organizacyjne,
-kontrolowanie terminowości uruchamiania procedur przetargowych,
-prowadzenie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne, począwszy od momentu wystąpienia komórki organizacyjnej z wnioskiem o uruchomienie postępowania do momentu jego zakończenia, czyli zawarcia umowy (nad realizacją umowy zgodnie z jej zapisami czuwa komórka organizacyjna występująca z wnioskiem o uruchomienie postępowania),
-udzielanie informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych postępowań,
-przygotowywanie, udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przyjmowanie ofert, ich zabezpieczanie i przechowywanie,
-sprawdzanie zabezpieczenia środków w budżecie na realizację zadania publicznego,
b)prowadzenie spraw z zakresu inwestycji i remontów realizowanych przez Powiat, w tym udział w pracach Zespołu, gdy inwestycja przekracza wartość 1 mln euro,
c)przygotowywanie umów, zleceń oraz rozliczeń inwestycji realizowanych przez Powiat,
d)wykonywanie czynności, zgodnie z Regulaminem zamówień publicznych których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro,w Starostwie Powiatowym w Opocznie,
e)współdziałanie i pomoc merytoryczna jednostkom organizacyjnym Powiatu w zakresie udzielania zamówień publicznych oraz realizacji umów zawartych w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne;
6)w zakresie Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego:
a)prowadzenie archiwum zakładowego,
b)nadzorowanie prawidłowego stosowania przepisów określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji archiwalnej,
c)współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie przekazywania akt do archiwum zakładowego,
d)współpraca z Archiwum Państwowym.
7)w zakresie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
a)zapewnienie całodobowych dyżurów,
b)monitorowanie, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych w sytuacjach kryzysowych,
c)prowadzenie stałej wymiany informacji dotyczących zagrożeń, podejmowanych działań oraz współdziałanie ze służbami dyżurnymi, centrami wszystkich szczebli administracji rządowej i samorządowej,
d)uruchamianie określonych procedur działania w sytuacjach kryzysowych, łącznie ze zwołaniem Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
e)stanowienie zaplecza informacyjno - operacyjnego dla pracy Powiatowego Zespołu
Zarządzania Kryzysowego,
f)zapewnienie łączności Starosty z jednostkami organizacyjnymi administracji rządowej i samorządowej w celu współdziałania w sytuacjach kryzysowych,
g)informowanie w trybie alarmowym służb ratowniczych,
h)zapewnienie warunków koordynacji działań w razie zdarzeń noszących znamiona kryzysu, klęsk żywiołowych,
i)gromadzenie i uaktualnianie odpowiednich narzędzi, w tym baz danych,
j)dokumentowanie informacji, podejmowanych decyzji oraz procesu ich powstawania, w sytuacjach zwyczajnych lub stanach nadzwyczajnych,
k)współpraca z instytucjami realizującymi stały monitoring środowiska,
l)gromadzenie w bazach danych informacji o istotnych zagrożeniach oraz środkach
zapobiegania i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym,
m)opracowywanie wstępnej analizy zagrożeń dla potrzeb Starosty,
n)koordynacja działań ratowniczo - ochronnych w stanach nadzwyczajnych,
o)współdziałanie z organami powołanymi do przeprowadzania badań okoliczności i przyczyn wypadków statków powietrznych;
8)w zakresie Kancelarii Głównej:
a)prowadzenie sekretariatu, w tym organizacja i obsługa spotkań Starosty i Wicestarosty,
b)organizowanie kontaktów petentów ze Starostą i Wicestarostą,
c)bieżąca obsługa kancelaryjna Starostwa, w tym również w systemie elektronicznego obiegu dokumentów,
d)prowadzenie ewidencji delegacji służbowych,
e)prowadzenie Biura Podawczego, w tym:
-przyjmowanie wpływającej do Starostwa korespondencji,
-odbiór przesyłek pocztowych adresowanych do Starostwa,
-wysyłka korespondencji i przesyłek pocztowych;
9) w zakresie Biura Rzeczy Znalezionych:
a)przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zaginionej/zagubionej,
b)przechowywanie rzeczy znalezionych,
c)poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy znalezionej,
d)opracowanie procedur/regulaminu postępowania z rzeczą znalezioną.
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem