STAROSTA OPOCZYŃSKI
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Inspektor
w Wydziale Organizacyjnym i Zarządzania Kryzysowego
w Zespole ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
w Starostwie Powiatowym w Opocznie (26-300 Opoczno, ul. Kwiatowa 1a)
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6%.
- Wymagania niezbędne:
a) Wykształcenie wyższe.
b) Obywatelstwo polskie.
c) Staż pracy minimum 3 lata.
d) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
e) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
f) Nieposzlakowana opinia.
- Wymagania dodatkowe:
a) Wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwo wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe.
b) Poświadczenie bezpieczeństwa.
c) Znajomość przepisów ustaw: ustawa o obronie Ojczyzny, ustawa o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawy o stanie wyjątkowym, ustawy o stanie wojennym.
d) Znajomość ustawy o pracownikach samorządowych.
e) Znajomość ustawy o samorządzie powiatowym.
f) Znajomość instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.
g) Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego.
h) Znajomość obsługi komputera.
i) Znajomość programów Microsoft.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym przygotowywanie, aktualizacja wszystkich dokumentów w tym zakresie, a w szczególności Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego.
b) Zabezpieczenie łączności alarmowej, w tym prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
c) Obsługa i koordynacja zagadnień i działań związanych z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego.
d) Gromadzenie i aktualizacja danych o potencjalnych zagrożeniach mieszkańców Powiatu Opoczyńskiego, mogących spowodować zagrożenie zdrowia lub życia ludności, uszkodzenia lub zniszczenia urządzeń i instalacji technicznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.
e) Przekazywanie do służb, inspekcji, straży oraz urzędów miast i gmin powiatu opoczyńskiego komunikatów i ostrzeżeń o zagrożeniach (sms, e-mail) w celu zapobieżenia skutkom klęsk żywiołowych lub ich usuwania.
f) Przekazywanie informacji do WCZK według ustalonych zasad.
g) Obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym współpraca ze służbami, strażami, gminami i jednostkami organizacyjnymi Powiatu.
h) Zabezpieczenie obsługi kancelaryjno – biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Przedstawianie sprawozdań z jej działalności.
i) Powiadamianie przełożonych o zaistniałych zdarzeniach lub sytuacjach mających znamiona kryzysu.
j) Określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowania zapobiegania tym zagrożeniom na terenie Powiatu.
k) Prowadzenie spraw związanych z ochroną ludności i obroną cywilną.
l) Prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową.
m) Prowadzenie spraw związanych z wprowadzeniem pogotowia lub alarmu przeciwpowodziowego.
n) Opracowywanie Planu Ochrony Zabytków w czasie wojny oraz aktualizacja tych dokumentów.
o) Prowadzenie spraw związanych z Planem Operacyjnym Ochrony Przed Powodzią dla Powiatu.
p) Prowadzenie spraw związanych z HNS.
q) Prowadzenie spraw związanych z ZMSZ.
r) Opracowywanie Planu Operacyjnego funkcjonowania Powiatu.
s) Prowadzenie spraw związanych ze Stałym Dyżurem.
t) Prowadzenie spraw związanych z Planem Przygotowania Podmiotów Leczniczych.
u) Opracowywanie Planu Obrony Cywilnej.
4.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) Praca w budynku Starostwa na I piętrze w równoważnym systemie czasu pracy: poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530; wtorek od 730 do 1630; w piątek od 730 do 1430.
b) Budynek posiada windę.
c) Praca przy komputerze.
d) Praca o charakterze administracyjno-biurowym.
e) Praca przy bezpośrednim kontakcie z interesantem.
f) Praca częściowo w terenie.
g) Wynagrodzenie na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021r. poz. 1960) oraz Regulaminu wynagradzania pracowników w Starostwie Powiatowym w Opocznie.
5.Wymagane dokumenty:
a) Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1 do ogłoszenia).
b) List motywacyjny.
c) Dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów).
d) Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy.
e) Podpisane oświadczenie o niekaralności (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
f) Podpisane oświadczenie dotyczące zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych (załącznik nr 3 do ogłoszenia).
g) Podpisane pisemne oświadczenie o nieposzlakowanej opinii (załącznik nr 4 do ogłoszenia).
h) Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach oraz stażu pracy, jeżeli są niezbędne do potwierdzenia wymaganych kwalifikacji.
i) Podpisane oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzaniu danych osobowych dla osób, które dołączą z własnej inicjatywy inne dane niż te wymienione w art. 221 Kodeksu pracy (załącznik nr 5 do ogłoszenia).
j) Podpisana klauzula informacyjna o zasadach przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji (załącznik nr 6 do ogłoszenia).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Opocznie
ul. Kwiatowa 1a
26-300 Opoczno
lub składać osobiście do Biura Podawczego Starostwa w terminie do dnia 16 września 2024r. do godz. 1530 z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko Inspektora w Wydziale Organizacyjnym i Zarzadzania Kryzysowego w Zespole ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku przesłania aplikacji, termin uważa się za zachowany, jeżeli przesyłka wpłynie do Starostwa najpóźniej w ostatnim dniu wskazanego wyżej terminu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Opocznie przy ul. Kwiatowej 1a.
W oryginale podpisał:
S T A R O S T A
Marcin Baranowski